FAQ - Veelvuldig gestelde vragen
Algemeen
Online hebben we een zeer uitgebreide catalogus. Hier kan je zelf jouw artikelen naar eigen smaak configureren. Daarna kan je ze veilig en snel bestellen én veilig betalen.
Budgettering, akoestiek, licht, stijladvies. Dit zijn maar enkele aspecten waar onze adviseurs jou met plezier en zonder bijkomende kosten kunnen bijstaan. Neem hier contact met ons op.
Soms is de offerte na overleg, al dan niet aan de hand van een 2D tekening, nog niet duidelijk. In dat geval kan een 3D-tekening helpen om alles goed voor te bereiden. Net als iedereen werkt niemand gratis, dus een volledig uitgewerkte 3D tekening is inderdaad betalend, al wordt deze wel in mindering gebracht in het geval dat het project door Buro International mag geleverd worden. Uitzonderingen zijn uiteraard steeds bespreekbaar.
Kleuradvies kan soms de afwerking zijn die jouw kantoor nodig had, we helpen jou hier graag bij.
Bij Buro International zijn er interieur- en ervaringsdeskundigen in dienst. Voor elk aspect hebben we wel de juiste expert.
Dit is zeker mogelijk, neem hiervoor graag met ons contact op.
Leveringen
Dat is afhankelijk van product tot product. We hebben verschillende goederen op voorraad, terwijl andere op bestelling zijn. Dit kan soms gaan tot 6-8 of zelfs 12 weken vanaf bestelling.
Ophalen is steeds mogelijk in ons magazijn te Tielt. Gelieve ook hiervoor met ons contact op te nemen.
Producten
Natuurlijk vertegenwoordigt Buro International enkele Belgische toppers zoals Vincent Sheppard en Extremis. Al onze merken vind je op deze pagina.
Bureaustoelen en ZitSta-tafels kunnen, net zoals onze andere producten, worden getest in één van onze showrooms.
Al onze tafelbladen zijn makkelijk afwasbaar. Indien het blad niet meteen gereinigd wordt, kunnen er uiteraard bij bepaalde producten plekken ontstaan. Wit is altijd reflecterend, vandaar dat een goeie spaceplanning belangrijk is.
Een zwart blad is een stuk meer belastend voor de ogen. Om deze reden wordt bij een werkdag van 8 uur een witte bureautafel het sterkste aangeraden. Bovendien is dit het meest neutraal.
Het verschil met fineer ten opzichte met melamine is dat fineer een echt laagje hout is ten opzichte van een decor bij melamine.
Fenix is een merknaam voor een nano laminaat, deze heeft een soft touch en ze is ook fingerproof, waardoor er geen vingerafdrukken nagelaten worden. Uitermate interessant bij zwarte bladen.
Bij laminaat worden er meerdere laagjes papier of kunststof gebruikt tussen het decor en de drager. Bij melamine volgt na het decor meteen de drager, hierdoor is laminaat bij intensief gebruik duurzamer dan melamine.
Naarmate de jaren verstrijken, wordt er meer en meer aandacht gespendeerd aan de inrichting van werkomgevingen. Een verhoging van productiviteit, sfeer op de werkvloer maar ook de war for talent liggen hier aan de oorzaak. De gedachte van een puur open office wordt afgebouwd naar een hybride office. Waarbij men voor elke taak een correcte plek heeft op kantoor. Flexibiliteit en variëteit zijn daarin zeer belangrijk. Maar ook akoestiek, het verwerken van natuurlijke elementen en veel aandacht voor ergonomie zorgen er voor dat je de perfecte werkomgeving hebt.
Dit is afhankelijk van de taak aan de werkplek, al zijn er wel richtlijnen van de Vlaamse overheid. Deze kan je hier bekijken.
Bij ons wordt er gekozen voor kwaliteit. Of er nu voor een Italiaans designmerk wordt gekozen of een Belgisch huismerk, een designobject heeft vaak een goed onderbouwd achterliggend verhaal. Er wordt hierbij zeer veel aandacht gespendeerd aan proporties en materialen. Een top product van een designmerk zal ook veel minder zakken in waarde, wat het interessant maakt als investering.
De merken waar we het vaakst mee werken voor kantoorstoelen zijn Interstuhl, Konig & Neurath, Vitra en Sedus.
Dit is zeker mogelijk, neem hiervoor graag met ons contact op.
Allereerst beginnen bij de basis. Een in te stellen bureaustoel en een ZitSta tafel zorgen er voor dat de hele familie aan een thuisbureau kan werken. Daarnaast kan er nog geïnvesteerd worden in monitorarmen, opbergmogelijkheden, verlichting en dergelijke. Indien je hier verder advies over wil, aarzel niet om ons te contacteren.
Wij doen zeker en vast ook maatwerk en kunnen jullie adviseren om ook een maatwerkproject tot een goed einde te brengen.
Akoestiek
Meten is weten, en dat geldt zeker voor akoestiek. Enkel op die manier kan de juiste hoeveelheid (niet te weinig, maar ook niet te veel) en het juiste type akoestisch materiaal bepaald worden. De meest courante meting is een nagalm meting, maar er kunnen ook andere types metingen uitgevoerd worden (bijvoorbeeld voor bepaling van de isolatiewaarden van wanden, spraakverstaanbaarheid...). De kostprijs is afhankelijk van de grootte van het project: hier wordt steevast op voorhand een vrijblijvende offerte voor gemaakt. De metingen en de opmaak van het akoestisch rapport gebeuren door een expert die hiervoor de nodige opleidingen heeft gevolgd, steeds met professioneel materiaal.
In principe kan elk probleem opgelost worden, maar wonderen bestaan ook in de akoestiek niet. De tools om een akoestisch probleem op te lossen zijn velerlei: van het aanbrengen van akoestisch materiaal tot het aanpassen van de space planning.
In het beste geval wordt reeds in de beginfase van het (ver)bouwproces rekening gehouden met de akoestiek. Zo kan in de planfase een theoretische akoestische studie uitgevoerd worden, zodat de juiste materialen geadviseerd kunnen worden. In de ruwbouwfase kunnen reeds fysieke akoestische metingen gebeuren aan de hand van welke exact de juiste materialen kunnen bepaald worden. En wanneer dit over het hoofd gezien werd, kan achteraf nog een akoestische oplossing gevonden worden in harmonie met het interieur.
Dit is zeker mogelijk. Wanneer je bij ons een akoestische studie bestelt, krijg je een volledig akoestisch rapport met uitwerking van een advies in cijfers en letters en uitgewerkt op plan. Je bent dan vrij op het voorstel in te gaan, of niet. Indien je het akoestisch materiaal bij ons aankoopt, wordt de kost van de studie (deels) in mindering gebracht.
ZitSta
Je vermijdt het best om urenlang stil te zitten. Om gezond te blijven is het daarom belangrijk dat je bij voorkeur minstens om het halfuur de benen eens strekt. Haal een glas water, wandel eens door de gang van het kantoor… zorg er dus voor dat je regelmatig beweegt.
Zittend werk je het best tussen 62 - 86 cm hoogte en staand werken tussen 86 - 130 cm hoogte. Een goede stahoogte is waarbij de armen in 90 graden op het tafelblad kunnen rusten. In praktijk zal je zien dat dit veelal gelijk is aan de navelhoogte.
Wanneer je een ZitSta bureau wil aankopen houd je best rekening met de volgende factoren: stabiliteit en aanpasbaarheid. Meer info...
Aan een ZitSta bureau kan u zitten, staan en alles wat er tussenin zit.
Er zijn displays enkel met een pijltje omhoog en omlaag, er zijn displays met en zonder de cm hoogte aan te geven, er zijn displays met en zonder geheugenfunctie en er zijn displays met geheugenfunctie voor meerder gebruikers. De intelligentie van een in hoogte verstelbare bureau zit hem in het display met geheugenfunctie.